Náměty do diskuze shromáždění SVJ naplánovaného na úterý 15. 10. 2013
- Podrobnosti
- Vytvořeno: 11. 10. 2013 11:49
- Napsal Ivo Matonoha
Rozvázání smlouvy s úklidovou firmou M+M
Jmenovaná firma několikrát vystřídala uklízečku, která měla provádět úklid našeho domu. Závažnější problémy nastaly letos v srpnu, kdy se v domě přes tři týdny vůbec neuklízelo. Nápravu tohoto stavu se pokoušela vyjednat členka výboru pí Habichová, ovšem bezúspěšně, neboť odpovědná pracovnice fy M+M nebyla na uvedeném firemním kontaktním telefonu k zastižení. Situace se zlepšila až po intervenci předsedy výboru SVJ u managementu firmy. V domě probíhá úklid pravidelně 1krát týdně, ovšem ne zcela v souladu s platnou smlouvou, zejména, co se týče pravidelných měsíčních úkonů úklidu. Ke stejnému závěru určitě dospěje každý po pečlivém přečtení smlouvy a porovnání s realitou. Přičemž naše pravidelná platba za úklid činí 52 531,20 Kč za rok (2012).
Nabízí se několik možností řešení stávajícího, ne příliš vyhovujícího stavu:
1. Zjednat nápravu stávajícího stavu s fou M+M a trvat na důsledném dodržování smlouvy.
2. Vybrat jinou úklidovou firmu.
3. Provádět pravidelný úklid domu vlastními silami.
V závěru:
Pokud bude úklid domu zajišťovat externí firma, bude uklizeno 1krát týdně, ale co zbývajících 6 dnů - dokážeme udržet pořádek? Především se to týká pohozených odpadků (společné prostory, chodby, výtah ...), exkrementů pejsků, jejichž majitelé nestihli venčení, ale už nenachází tu slušnost je po svých miláčcích uklidit, komunálních odpadků v krabici na letáky, atd. A co v zimním období - úklid sněhu bude (dle smlouvy) taktéž proveden 1krát týdně, ale pokud následující den po úklidu hustě nasněží, budeme 6 dní klouzat po vchodových schodech, nejdříve po čerstvém, potom po zmrzlém sněhu, a případné úrazy půjdou k tíži SVJ.
Pokud budeme úklid domu zajišťovat vlastními silami (např. týdenními směnami), rozhodně bude v tomto domě větší pořádek a čistota. Odměnu pro uklízející není problém legislativně zajistit, např. formou smlouvy o provedení práce. V podstatě jde o to, dohodnout se.
Volba nového člena výboru
Čeká nás revitalizace domu. Ať už dříve, nebo později.
Celková situace se bude odvíjet od jednání s CPI - odprodej pozemků okolo domu (cca 0,5 mil. Kč, spol. sklepních prostor cca 1000 Kč za metr čtvereční, navýšení částky do fondu oprav z 15 Kč na 30 Kč za metr čtvereční), jednání s bankami o úvěru za stávajících podmínek atd.
V rámci revitalizace domu bude prováděna řada elektrotechnických prací - kompletní zasíťování objektu jak silno-, tak slaboproudým (především datovým) vedením, nové zvonkové tablo, funkční domovní telefony ve všech bytech v domě (možnost telefonovat zadarmo navzájem mezi všemi byty), strukturovaná kabeláž ve všech (72) bytech v domě umožňující přenos i satelitní televize a internetu je naše blízká budoucnost.
Realita je 42 domácností využívajících služeb UPC. A to jak TV, tak Internet služby a jejich akční balíčky (trvající většinou max. 3 měsíce).
Proto by bylo vhodné a potřebné mít v domě člověka, který Vás např. z výtahu kdykoliv vyprostí, když uvíznete v případě výpadku elektrického proudu (servis první úrovně), vydá novou čipovou vstupní kartu pro Vaše nejbližší v případě jejich návštěvy, případně ztráty karty, či jejího odcizení, bude se podílet na správě i aktualizaci webových stránek, po technické stránce zajišťovat bezproblémový chod našeho Internetu (případně satelitu), vyřeší neprodleně většinu technických problémů v domě, atd.
Jako nejvhodnější kandidát na tuto pozici se nám jeví pan Šebesta Rostislav. Navíc tento člověk má o tuto činnost zájem, je pro ni dostatečně erudovaný a zkušený. Z těchto důvodů ho chceme navrhnout na člena výboru SVJ. Určitě je to mnohem schůdnější řešení, než si platit externí specialisty s nejistými výsledky. Tímto není dotčena servisní činnost nasmlouvaných externích firem.